Autyzm i zespół Aspergera

Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 1988-2011

KSIĄŻKI:

  1. Alternatywne i wspomagające metody komunikacji / pod red. nauk. Jacka J. Błeszyńskiego. – Wyd. 2 poszerz. i popr. – Kraków : Impuls, 2008. – 470 s. Sygn.
    36 265
  2. Autyzm / Małgorzata Kowalska-Kantyka // W: Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. T. 1, A-F / red. Tadeusz Pilch. – Warszawa : Wydaw. Akademickie „Żak”. – S. 260-264. Sygn. 35 035/1 Cz
  3. Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. – Kraków : Impuls, 2000. –  155 s. Sygn. 34 513
  4. Autyzm : fakty / Simon Baron-Cohen, Patrick Bolton ; przeł. Ewa Wiekiera. – Kraków : Krajowe Towarzystwo Autyzmu. Oddział w Krakowie, 1999. – 137 s. Sygn. 35 631
  5. Autyzm i przywiązanie : studia nad interakcjami dzieci z autyzmem i ich matek / Ewa Pisula. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2003. – 160 s. Sygn. 34 883
  6. Autyzm wczesnodziecięcy : diagnoza, przebieg, leczenie / Hanna Jaklewicz. – Gdańsk : Wydaw. Psychologiczne, 1993. – 104 s. Sygn. 32 974
  7. Autyzm wczesny dziecięcy – obraz kliniczny dziecka autystycznego i jego terapia / Hanna Olechnowicz // W: Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. T. 1, A-F / red. Tadeusz Pilch. – Warszawa : Wydaw. Akademickie „Żak”. – S. 264-270. Sygn. 35 035/1 Cz
  8. Autyzm : wyjaśnienie tajemnicy / Uta Frith ; przeł. Mikołaj Hernik, Grzegorz Krajewski. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2008. – 288 s. Sygn.
    36 030
  9. Autyzm wyzwaniem naszych czasów / pod red. Tadeusza Gałkowskiego i Joanny Kossewskiej. – Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2000. – 238 s. Sygn. 34 375
  10. Dziecko autystyczne jako problem diagnostyczny i terapeutyczny // W: Psychologia kliniczna w praktyce pedagogicznej / Maria Bogumiła Pecyna. – Wyd. 2 popr. i rozszerz. – Warszawa : Żak, 1999. – 342 s. Sygn. 34 352 [Wyd. 3, 2001 r. sygn. 34 999]
  11. Dziecko autystyczne w środowisku rodzinnym i szkolnym / Tadeusz Gałkowski. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1995. – 272 s. Sygn. 33 457
  12. Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera : studium przypadku / Aleksandra Maciarz, Małgorzata Biadasiewicz. – Kraków : Impuls, 2000. – 72 s. Sygn. 34 157
  13. Dzieci chore, niepełnosprawne i z utrudnieniami w rozwoju / pod red. nauk. Beaty Cytowskiej, Barbary Winczury i Andrzeja Stawarskiego. – Kraków : Impuls, 2008. – 518 s. – Sygn. 36 102
  14. Dziecko z trudnościami w rozwoju / pod red. nauk. Stanisławy Mihilewicz. – Wyd. 2. – Kraków : Impuls, 2005. – 156 s. Sygn. 35 760
  15. Dziecko zagubione w rzeczywistości : historia autyzmu od czasów baśni o wróżkach, fikcja literacka i rzeczywistość kliniczna. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1988. – 290 s. Sygn. 30 225, 30 226
  16. Ewoluowanie terapii jako procesu optymalizacji efektywności rozwoju dziecka autystycznego na przykładzie trzech form / Jacek Błeszyński // W: Pedagogika alternatywna : dylematy praktyki / red. nauk. Krystyna Baranowicz. – Kraków : Impuls, 2000. – S. 141-153. Sygn. 34 372
  17. Jakościowa diagnoza autyzmu u dzieci – w kontekście wsparcia środowiska rodzinnego / Jacek Błeszyński // W: Człowiek niepełnosprawny  różnych fazach życia / red. nauk. Jarosław Bąbka.- Warszawa : Wydaw. Akademickie „Żak”, 2004. – S. 34-53. Sygn. 34 905
  18. Kompleksowe wspomaganie rozwoju uczniów z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi / red. nauk. Joanna Kossewska. – Kraków : Impuls, 2009. – 264 s. Sygn. 36 251
  19. Mały leksykon pedagoga specjalnego / Aleksandra Maciarz. – Kraków : Impuls, 2005. – 122 s. Sygn. 35 009 Cz
  20. Pedagogika dzieci z autyzmem i zespołami psychozopodobnymi / Joanna Kruk-Lasocka // W: Pedagogika specjalna : praca zbiorowa / pod red. Władysława Dykcika. – Wyd. 5. – Poznań : Wydaw. Naukowe UAM, 2005. – S. 275-287. – Sygn. 35 065 [Wyd. 2 – sygn. 34 452 Cz, 34 456, 34 457; Wyd. 3 – sygn. 34 629]
  21. Spektrum zaburzeń autystycznych // W: Pedagogika specjalna : podręcznik akademicki. T. 1 / Deborah Teutsch Smith ; red. nauk. Anna Firkowska-Mankiewicz, Grzegorz Szumski. – Warszawa : Wydaw. APS ; Wydaw. Naukowe PWN, 2009. – S. 271-306. Sygn. 35 874/1
  22. Terapie wspomagające rozwój osób z autyzmem / pod red. nauk. Jacka Błeszyńskiego. – Wyd. 3. – Kraków : Impuls, 2011. – 230 s. Sygn. 36 550
  23. Uczeń z zespołem Aspergera : praktyczne wskazówki dla nauczyciela / Joanna Święcicka. – Kraków : Impuls, 2010. – 52 s. Sygn. 36 240
  24. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka / pod red. Beaty Cytowskiej i Barbary Winczury. – Wyd. 3. – Kraków : Impuls, 2011. – 462 s. Sygn.
    36 447
  25. Wokół autyzmu : fakty, skojarzenia, refleksje / Hanna Olechnowicz. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2004. – 104 s. Sygn. 35 048
  26. Wybrane formy terapii i rehabilitacji osób z autyzmem / pod red. nauk. Ewy Pisuli i Doroty Danielewicz. – Wyd. 2. – Kraków : Impuls, 2008. – 270 s. Sygn. 36 151
  27. Zespół Aspergera / Aleksandra Maciarz // W: Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku. T. VII, V-Ż / red. Tadeusz Pilch. – Warszawa : Wydaw. Akademickie „Żak”. – S. 887-889. Sygn. 35 035/7 Cz

ARTYKUŁY Z CZASOPISM:

  1. Autyzm a oligofrenia / Joanna Kruk-Lasocka // Szkoła Specjalna. – 1994, nr 4, s. 195-200
  2. Autyzm czy nie autyzm ? / Anna Dubis // Edukacja i Dialog. – 2005, nr 7, s. 24-29
  3. Autyzm i przywiązanie : studia nad interakcjami dzieci z autyzmem i ich matek / Ewa Pisula // Szkoła Specjalna. – 2003, nr 5, s. 314-315
  4. Autyzm u dzieci / Katarzyna Appelt // Edukacja i Dialog. – 2000, nr 4, s. 40-41
  5. Autyzm wczesnodziecięcy / Łucja Ignatowiczowi, Roman Ignatowicz // Wychowanie w Przedszkolu. – 1991, nr 9, s. 430-436
  6. Badania nad wykorzystaniem metody Ruchu Rozwijającego w pracy z dzieckiem autystycznym / Jacek Błeszyński // Wychowanie na co Dzień. – 2001, nr 12, s. 10-12
  7. Badania różnicujące autyzm od zatrucia metalami ciężkimi / Jacek Błeszyński // Wychowanie na co Dzień. – 2003, nr 1/2, s. 23-25
  8. Czy szkoła powinna otworzyć się na autyzm / Jacek Błeszyński // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 1995, nr 3, s. 25-22
  9. Czy to możliwe : ułatwiona komunikacja jedną z metod porozumiewania się z dzieckiem autystycznym z zaburzeniami mowy // Szkoła Specjalna. – 1999, nr 3, s. 121-122
  10. Dzieci autystyczne / Janina Marczak // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 1994, nr 9, s. 22-24
  11. Dzieci zamknięte we własnym świecie / Ewa Pisula // Życie Szkoły. – 2003, nr 6, s. 324-327
  12. Dziecko autystyczne / Barbara Sędzimir // Wychowawca. – 2003, nr 9, s. 16-17
  13. Dziecko autystyczne jest jak przybysz z innej planety / Małgorzata Błotnicka // Psychologia w Szkole. – 2005, nr 1, s. 79-91
  14. Dziecko autystyczne w klasie szkolnej / Krystyna Barłóg // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2001, nr 8/9, s. 26-28
  15. Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera / Małgorzata Biadasiewicz // Szkoła Specjalna. – 2001, nr 2, s. 91-95
  16. Echolalia jako jedna ze specyficznych cech mowy dziecka autystycznego / Jacek Błeszyński, Lucyna Bobrowicz // Psychologia Wychowawcza. – 1997, nr 3, s. 251-257
  17. Funkcjonowanie psychospołeczne rodziców i rodzeństwa dziecka autystycznego / Sylwia Błaszczyk // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 3, s. 40-44
  18. Geneza autyzmu wczesnodziecięcego (wybrane teorie) / Katarzyna Leśniewska // Wychowanie na co Dzień. – 1998, nr 1/2, s. 29-32
  19. Hipoterapia w usprawnianiu dzieci autystycznych / Izabela Zając, Małgorzata Garbara // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2002, nr 11, s. 8-10
  20. Integracja dziecka autystycznego z rówieśnikami / Jolanta Narewska, Elżbieta Woźniak // Problemy Opiekuńczo – Wychowawcze. – 2003, nr 4, s. 43-44
  21. Kacper – dziecko autystyczne / Magdalena Sowińska // Wychowanie w Przedszkolu.- 2006, nr 10, s. 43-45
  22. Koncepcja diagnozy rozwojowej w terapii dzieci z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami / Joanna Ławicka // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 4, s. 296-305
  23. Łukasz / Jolanta Chodorowska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2000, nr 1, s. 43-44
  24. Moje spotkania z Piotrem. Terapia dziecka autystycznego / Małgorzata Napiórkowska // Wychowanie na co Dzień. – 1997, nr 9, s. 10-12
  25. Moje spotkania z dzieckiem autystycznym / Maria Pura // Wszystko dla Szkoły. – 2004, nr 3,  s. 1-3
  26. Moje spotkanie z dzieckiem autystycznym / Maria Pura // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2003, nr 4, s. 44-45
  27. Motyl uwięziony w ciemnościach / Sawrina Stopyra // Psychologia w Szkole. – 2008, nr 1,  s. 143-147
  28. Możliwość edukacji : autyzm u dzieci z małych środowisk / Jadwiga Rafalska-Kawalec // Życie Szkoły. – 2005, nr 10, s. 21-25
  29. Osoba z upośledzeniem umysłowym też staje się dorosła / Joanna Lach // Szkoła Specjalna. – 2003, nr 2, s. 95-97
  30. Percepcja sytuacji społecznego komunikowania się przez dziecko autystyczne / Halina Pawłowska-Jaroń // Szkoła Specjalna. – 2004, nr 3, s. 221-226
  31. Podstawy terapii i edukacji dzieci z autyzmem / Dominika Słomińska // Życie Szkoły. – 2003, nr 6, s. 328-332
  32. Praca z dzieckiem autystycznym / Ramona Klama // Wychowanie w Przedszkolu. – 2000, nr 9, s. 554-555
  33. Praca z dziećmi autystycznymi w St. Colman’s / Klaudia Mirosław // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2007, nr 5, s. 55-56
  34. Przegląd badań genetycznych koncepcji etiologii autyzmu / Jacek Błeszyński // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 3, s. 175-182
  35. Przez ręce do głowy i serca : kształtowanie rozumnego działania dłoni metodą Felicji Affolter : perspektywy zastosowania w terapii dzieci autystycznych / Hanna Olechnowicz // Szkoła Specjalna. – 1992, nr 4, s. 215-221
  36. Rozwój umiejętności komunikacyjnych dzieci autystycznych / Elżbieta Minczakiewicz // Szkoła Specjalna. – 1998, nr 2, s. 62-24
  37. Ruch środkiem terapii dzieci autystycznych / Danuta Ostiak // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 1998, nr 5, s. 214-215
  38. Spostrzeganie własnego dziecka przez rodziców dzieci autystycznych / Ewa Pisula // Szkoła Specjalna. – 1991, nr 2/3, s. 26-83
  39. Spór o genezę autyzmu / Barbara Winczura // Kwartalnik Pedagogiczny. -1996, nr 3-4, s. 135-151
  40. Stosunki wewnątrzrodzinne w percepcji rodzeństwa dzieci autystycznych / Anna Kosecka // Psychologia Wychowawcza. – 1999, nr 1, s. 41-50
  41. Stres rodzicielski związany z wychowywaniem dzieci autystycznych i z zespołem Downa / Ewa Pisula // Psychologia Wychowawcza. – 1993, nr 1, s. 44-52
  42. Właściwości mowy w autyzmie wczesnodziecięcym [na przykładzie wypowiedzi 8-letniego chłopca] / Halina Pawłowska // Szkoła Specjalna. – 1999, nr 1, s. 40-46
  43. Z badań nad inteligencją i zdolnościami dzieci autystycznych / Barbara Winczura // Szkoła Specjalna. – 2000, nr 5, s. 235-241
  44. Zabawy dziecka autystycznego / Marta Pieróg // Edukacja i Dialog. – 2005, nr 7, s. 30-34
  45. Zaburzenia autystyczne u dzieci / Ewa Pisula .. Nowa Szkoła. – 1992, nr 7, s. 409-412
  46. Zagadnienia mowy w autyzmie wczesnodziecięcym / Halina Pawłowska // Szkoła Specjalna. – 1997, nr 2, s. 62-70
  47. Zrozumieć autystyczny świat / Elżbieta Marek // Życie Szkoły. – 2003, nr 6, s. 326-328

STRONY INTERNETOWE:

http://www.akson.org/

http://asperger.wizytowka.pl/

http://www.autyzmpomoc.org.pl/

http://www.dzieci.bci.pl/strony/autyzm/twoj.html

http://niegrzecznedzieci.prv.pl/

http://www.partnerstwo-synapsis.pl/

http://www.rainman.wizytowka.pl/

http://www.spoa.org.pl/

http://www.synapsis.waw.pl/

opracowała: mgr Paulina Klich

Lipiec 2018
poniedziałek wtorek środa czwartek piątek sobota niedziela
25 czerwca 2018 26 czerwca 2018 27 czerwca 2018 28 czerwca 2018 29 czerwca 2018 30 czerwca 2018 1 lipca 2018
2 lipca 2018 3 lipca 2018 4 lipca 2018 5 lipca 2018 6 lipca 2018 7 lipca 2018 8 lipca 2018
9 lipca 2018 10 lipca 2018 11 lipca 2018 12 lipca 2018 13 lipca 2018 14 lipca 2018 15 lipca 2018
16 lipca 2018 17 lipca 2018 18 lipca 2018 19 lipca 2018 20 lipca 2018 21 lipca 2018 22 lipca 2018
23 lipca 2018 24 lipca 2018 25 lipca 2018 26 lipca 2018 27 lipca 2018 28 lipca 2018 29 lipca 2018
30 lipca 2018 31 lipca 2018 1 sierpnia 2018 2 sierpnia 2018 3 sierpnia 2018 4 sierpnia 2018 5 sierpnia 2018
Ibuk
Zapraszamy do wirtualnej czytelni
Ibuk
Artyści
ziemi olkuskiej
PBW
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie