Uczeń zdolny

Zestawienie bibliograficzne  w wyborze za lata 1997 – 2010

KSIĄŻKI

  1. Konstelacje zdolności. Typy inteligencji a kreatywność / Maciej Karwowski. – Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2005. – 286s. Sygn. 36 264
  2. Osiągnięcia uczniów zdolnych / Andrzej E. Sękowski. – Lublin : TN KUL, cop. 2000. – 242 s. ; 24 cm. – (Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 57). – Streszcz. ang. – Bibliogr. s. 221-240. Sygn. 35126
  3. Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych / Eugeniusz Piotrowski // W : Pedagogika specjalna / pod red. Władysława Dykcika. – Poznań : Uniwersytet Adama Mickiewicza, 1998. – S. 289-307 Sygn. 34 456, 34 457, 34 629, 35 065
  4. Podstawy psychologii / pod red. Władysławy Pileckiej i in. – Kraków : Akademia Pedagogiczna, 1998. – s. 348-376 : Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju.  Sygn. 34 374, 34 450, 35265 Cz
  5. Psychologia zdolności: współczesne kierunki badań / red. nauk. Andrzej E. Sękowski. – Warszawa: PWN, 2005.- 200s Sygn. Cz.
  6. Uczeń zdolny: jak go rozpoznać i jak z nim pracować / Wiesława Limont. – Gdańsk: GWP, 2005. – 317s. Sygn. Cz.
  7. Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej / Zofia Sękowska. – Warszawa : Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 1998. – S. 354-366 : Kształcenie specjalne dzieci wybitnie zdolnych. Sygn. 34 379, 34380 Cz
  8. Wspieranie elementarnych zdolności twórczych uczniów / Władysław Puślecki. – Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 1999. – 207 s. Sygn. 34 607, 34 707
  9. Wspieranie rozwoju zdolności uczniów w edukacji wczesnoszkolnej. Teoria i praktyka / pod red. Ireny Stańczak. – Kielce: Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2008. – 71s. Sygn. Cz
  10. Wybitne zdolności ogólne / Joanna Kossewska : // W: Podstawy psychologii : podręcznik dla studentów kierunków nauczycielskich / pod red. Władysławy Pileckiej, Grażyny Rudkowskiej i Leszka Wrony. – Wyd. 2 por. i posz. – Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej , 2004. – S. 302-309. Sygn. 34 374, 34 450,
    35265 Cz
  11. Wybrane zagadnienia edukacji uczniów zdolnych. T. 1, Zdolności i stymulowanie ich rozwoju / pod. red. nauk. Wiesławy Limont i Joanny Cieślikowskiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2005. – 359 s. : il. ; 24 cm. – Materiały konferencyjne. – Bibliogr. przy pracach.
    Sygn. 35 229
  12. Wybrane zagadnienia edukacji uczniów zdolnych. T. 2, Uczeń, nauczyciel, edukacja / pod. red. nauk. Wiesławy Limont i Joanny Cieślikowskiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2005. – 392 s. ; 24 cm. – Materiały z III Ogólnopolskiej Konferencji pt. „Kształcenie ucznia zdolnego – konieczność czy wybór”, 15-16 października 2004, Toruń. – Bibliogr. przy niektórych pracach.  Sygn. 35 230
  13. Zdolny uczeń. Metody planowania samodzielnej nauki / B.J. Zimmerman: S. Bonner: R. Kovach. – Gdańsk: GWP, 2008. – 127s. Sygn. 36 082
  14. Zjawiska niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych : rozpoznawanie i przeciwdziałanie / Beata Dyrda. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2007. – 98, [2] s. : il. ; 24 cm. – Bibliogr. s. 93-98.  Sygn. 35 680

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

  1. Charakterystyka ucznia zdolnego / Beata Kuczyńska // Edukacja i Dialog. – 2004, nr 2, s. 56-57
  2. Co słychać u zdolnych / Zajdel Krzysztof // Edukacja i Dialog. – 2001, nr 9/10, s. 59-61
  3. Czy mamy system opieki dla uczniów wybitnie uzdolnionych / Janusz Abramczyk ? // Nowa Szkoła. – 2003, nr 5, s. 18-22
  4. Dlaczego geniusze mają słabe stopnie? / Magdalena Marzec // Psychologia w Szkole, – 2008, nr 3, s. 101-110
  5. Dlaczego należy pomagać najlepszym uczniom ? / Piotr Jarząbek // Edukacja i Dialog. – 2001, nr 1, s. 35-40
  6. Dostrzegajmy zdolności / Malec Maria // Język Polski w Gimnazjum. – 2001/2002, nr 3, s. 97-101 Dysleksja u dzieci uzdolnionych muzycznie / Katarzyna Lipińska // Szkoła Specjalna. – 2008, nr 2, s. 100-106
  7. Dzieci wybitnie inteligentne nie mają szansy na rozwój / Łuczak Agnieszka // Edukacja i Dialog. – 2007, nr 8, s. 22-23
  8. Dzieci zdolne są w każdej klasie – aktywizująca rola dialogu / Beata Korus // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 59-71
  9. Dzieci zdolne wymagają troski / Anna Chaber – Dądala // Edukacja i Dialog. – 2004, nr 9, s. 26-30
  10. Edukacja ucznia zdolnego / Magdalena Dobrzańska // Edukacja i Dialog. – 2006, nr 2, s. 51-55
  11. Gdy uczeń zdolny słabo się uczy / Beata Dyrda // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 2, s. 68-74
  12. Gimnazjum twórczości / Jarosław Michalski // Nowa Szkoła. – 2004, nr 8, s. 33-35
  13. Hodowla olimpijczyków / Andrzej Nikorycki // Nowa Szkoła. – 1997, nr 3, s. 12-14
  14. Inwestycja w uczniowskie talenty / Klemens Stróżyński // Nowa Szkoła. – 2008, nr 6, s. 14-18
  15. Jak pomóc dziecku być dobrym uczniem? / Szczekocka-Augustyn Aleksandra // Edukacja i Dialog. – 2006 , nr 6 , s. 8-12
  16. Jak stymulować zdolności „Myślenia pytającego” uczniów? / Szmidt Krzysztof J. // Życie Szkoły. – 2004, nr 7, s. 17-22
  17. Jak uczyć zdolnych i utalentowanych uczniów / Iva Pychowa // Języki Obce w Szkole. – 1997, nr 4, s. 295-300
  18. Jak współpracujemy z uczniami zdolnymi w procesie edukacji chemicznej ? / Danuta Jankisz, Juliusz Jankisz // Chemia w Szkole. – 2001, nr 1, s. 8-12
  19. Kapitał to ludzie / Paweł Kozłowski // Nowa Szkoła. – 2001, nr 2, s. 42-43
  20. Kiedy uczeń zdolny słabo się uczy / Beata Dyrda // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 4, s. 46-55
  21. Koło matematyczne na miarę XXI wieku czyli e-learning w pracy z uczniem uzdolnionym matematycznie / Grażyna Polasiak // Wszystko dla Szkoły. – 2010, nr 5, s. 21
  22. Kształcenie ucznia zdolnego – konieczność czy wybór? : [materiały z konferencji] /   Krajewska Anna, Kwiatkowska-Góralczyk Małgorzata // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2005, nr 3, s. 60-64
  23. Uczeń zdolny w bibliotece / Kulej-Kwaśniewska Jolanta : // Biblioteka w Szkole. – 2004, nr 5, s. 5
  24. Sztuka kształtuje umiejętności i charakter / Kuras Bożena // Edukacja i Dialog. – 2005, nr 5, s. 58-60
  25. Kształtowanie i rozwijanie u uczniów zdolności plastycznych oraz zainteresowania sztuką. Cz. 1-2 / Haberka Jolanta //  Wychowanie Techniczne w Szkole. – 2004, nr 3, s. 40-42 ; nr 4, s. 41-43
  26. Lepszy uczeń…..bardziej lubiany ? / Marzena Oterman // Życie Szkoły. – 2003, nr 6, s. 371-  374
  27. Możliwości stymulowania rozwoju poznawczego uczniów zdolnych w klasach I-III / Irena Stańczak // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 7-13
  28. Nie przegap uzdolnień / Ryszarda Ewa Bernacka //  Psychologia w Szkole. – 2009, nr 1, s. 99-108
  29. Niepowodzenia szkolne uczniów zdolnych – jak na problem powinni spojrzeć wychowawcy / Joanna Cieślikowska // Wychowanie na co Dzień. – 2003, nr 7/8, s. 27-30
  30. O dzieciach zdolnych / Halina Winnicka // Problemy Opiekuńczo – Wychowawcze. – 1997, nr 1, s. 15-17
  31. Od nieświadomej niekompetencji do nieświadomej kompetencji / Taraszkiewicz Małgorzata // Psychologia w Szkole. – 2006, nr 4, s. 35-38
  32. O indywidualnej pracy z uczniem / Anna Pławecka // Języki Obce w Szkole. – 2006, nr 5, s. 144-150
  33. O niektórych mitach na temat uczniów zdolnych / Maria Ledzińska // Psychologia w Szkole. – 2008, nr 4, s. 39-46
  34. O specyfice pracy z uczniem zdolnym / Anna Winiarczyk // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 14-20
  35. Po czym poznać dziecko zdolne / Elżbieta Zyzik, Wanda Drelowska // Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 3, s. 36-40
  36. Pokarało mnie geniuszem… / Magdalena Marzec // Psychologia w Szkole. – 2008, nr 2, s. 67-79
  37. Pomagamy uzdolnionym dzieciom wiejskim / Anna Kurasz // Nowa Szkoła. – 2006, nr 4, s. 46-48
  38. Pomoc pedagogiczno-psychologiczna dla dzieci zdolnych / Teresa Giza // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 86-90
  39. Pomóc zdolnemu / Hłobił Agnieszka // Życie Szkoły.- 2006 nr 2, s.44-46
  40. Potrzeba troski o ucznia zdolnego / Urszula Raś // Szkoła Zawodowa. – 1999, nr 4, s. 28-32
  41. Pozycja ucznia zdolnego w szkole / Paweł Pindera, Karolina Tomczyk // Życie Szkoły. – 2010, nr 2, s. 18-20
  42. Praca z dzieckiem zdolnym / Gertruda Zając // Życie Szkoły. – 2008, nr 2, s. 45-49
  43. Praca z dzieckiem zdolnym w świetle praktyki nauczycielskiej / Monika Wieczorek // Nowa Szkoła. – 2009, nr 6, s. 36-41
  44. Praca z uczniami zdolnymi w amerykańskiej szkole / Magdalena Szmyd – Skórczewska // Edukacja i Dialog. – 2003, nr 9, s. 67-72
  45. Praca z uczniem zdolnym / Anna Piecha // Edukacja i Dialog. – 2005, nr 3, s. 27-30
  46. Praca z uczniem zdolnym / Daniela Maj // Geografia w Szkole. – 2009, nr 2, s. 48-51
  47. Praca z uczniem zdolnym / Irena Lewicka, Kazimierz Olejniczak // Wychowawca. – 2006, nr 1, s. 14-15
  48. Praca z uczniem zdolnym : zestawienie bibliograficzne / Agata Śliwicka, Jolanta Świątek-Gruszka // Wszystko dla Szkoły. – 2009, nr 1, s. 22-23
  49. Praca z uczniem zdolnym w „Kole Miłośników Poezji” (program autorski) / Beata Prościak // Język Polski w Liceum. – 2004/2005, nr 3, s. 98-108
  50. Przedszkole a wszechstronny rozwój dzieci zdolnych / Falkiewicz-Szult Małgorzata // Wychowanie na co Dzień.
    – 2007, nr 3, s. 3-8 Rozwój zdolności przez zabawę / Grzegorczyk Małgorzata // Edukacja i Dialog.- 2004, nr 10, s. 39-42
  51. Rozwijanie zdolności ogólnych i zainteresowań uczniów klas początkowych / Alicja Górecka // Nauczanie Początkowe. – 2000/2001, z. 1, s. 69-84
  52. Selekcjonować czy nie ? / Ewa Mazierska // Nowa Szkoła. – 1997, nr 2, s. 36-38
  53. Sprawność, uzdolnienia ruchowe, talent ……. / Adam Królak // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2007, nr 1, dod. Biblioteczka Monograficzna, s. (2) –(13)
  54. Standardy kształcenia uczniów zdolnych / Jerzy Janowicz // Matematyka. – 2005, nr 1, s. 19-25
  55. Stymulowanie rozwoju ucznia zdolnego w klasach I-III : (bibliografia w wyborze) / Anna Łojek // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 101-104
  56. Stymulowanie zdolności twórczych i werbalnych uczniów / Miedzińska Grażyna // Języki Obce w Szkole. – 2002, nr 1, s. 26-29
  57. Sytuacja dzieci uzdolnionych w grupie przedszkolnej / Teresa Giza // Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 3, s. 28-31
  58. Szansa dla zdolnych / Renata Filipowicz // Życie Szkoły. – 2001, nr 5, s. 314-316
  59. Szanse i zagrożenia dla rozwoju uczniów zdolnych / Joanna Sosnowska // Edukacja i Dialog. –2001, nr 9/10, 61-65
  60. Szczególne uzdolnienia : zarys problematyki / Maria Witkoś // Życie Szkoły. – 2001, nr 6, s.329-332
  61. Szkoła gubi diamenty / Janina Uszyńska-Jarmoc // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 1, s. 61-69
  62. Szkoła nie dla Ikarów / Ryszarda Ewa Bernacka // Psychologia w Szkole. – 2006, nr 4, s. 81-87
  63. Szlifowanie diamentu / Dagmara Ejdys // Edukacja i Dialog. – 2006, nr 2, s. 56-59
  64. Szybciej, więcej i twórczo… / Ryszarda Ewa Bernacka //  Psychologia w Szkole. – 2009, nr 4, s. 113-122
  65. Szybciej, więcej, na wyższym poziomie / Ewa Kozak // Edukacja i Dialog. – 2004, nr 9, s. 31-37
  66. Trzeba pomóc zdolnym i uzdolnionym! / Ryszarda Ewa Bernacka // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 2, s. 107-115
  67. Uczeń wybitnie zdolny / Maria Witkoś // Wychowawca. – 2006, nr 1, s. 18-20
  68. Uczeń zaciekawiony światem / Prusko Ludmiła // Wychowawca. – 2006, nr 1, s. 12-13
  69. Uczeń zdolny – dobrodziejstwo czy problem ? / Beata Krzywda // Edukacja i Dialog. – 2004, nr 2, s. 51-55
  70. Uczeń zdolny : zestawienia bibliograficzne w wyborze / Joanna Paszek, Krystyna Paszek // Nowa Szkoła. – 1998, nr 2, s. 57-59
  71. Uczeń zdolny i jego potrzeby czytelnicze (klasa humanistyczna). Analiza i opis przypadku problemu edukacyjnego w bibliotece szkolnej / Grażyna Szpulak // Biblioteka w Szkole.-  2002, nr 5, s. 13
  72. Uczeń zdolny jest ciekawy świata, pyta i myśli krytycznie / Anna Bula // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 33-39
  73. Uczeń zdolny w klasach I-III / Krystyna Bieluga // Życie Szkoły. – 1997, nr 6, s. 340-346
  74. Uczeń zdolny w szkole / Aleksandra Tokarz // Nowa Szkoła. – 2004, nr 2, s. 4-13
  75. Uczeń zdolny w szkole / Ewa Kosińska // Wychowawca. – 1997, nr 6, s. 32-33
  76. Uczeń zdolny w szkole / Justyna Dobrołowicz // Psychologia w Szkole. – 2004, nr 3, s. 95-105
  77. Uczeń zdolny… niespecjalnej troski / Magdalena Marzec // Psychologia w Szkole. – 2008, nr 1, s. 45-54
  78. Uczniowie uzdolnieni / Jolanta Sporniak // Życie Szkoły. – 2003, nr 4, s. 202-205
  79. Uczniowie zdolni / Józef Winiarski // Wychowawca. – 1999, nr 2, s. 31
  80. Uzdolnienia twórcze i ich rozpoznawanie / Krystyna Bieluga // Życie Szkoły. – 2001, nr 3, s. 136-142
  81. W sytuacji genialnego Golemana / Joanna Schmidt // Edukacja i Dialog. – 2006, nr 6, s. 22-25
  82. Wpływ nauczycieli na rozwój ucznia zdolnego w klasach I-III / Lidia Pawelec // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 27-32
  83. Wszystko w jednym, czyli jak pracować w ICIM z młodzieżą uzdolnioną / Anna Tomczyk-Churska // Biblioteka w Szkole. – 2009, nr 5, dodatek „Biblioteka Centrum Informacji” nr 2, s. 12-14
  84. Wzmożona pobudliwość uczniów zdolnych / Wiesława Limont // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 4, s. 37-44
  85. Zagospodarować talenty / Jarosław Kordziński // Edukacja i Dialog. – 1997, nr 10, s. 34-37
  86. Zdolne dziecko / Agnieszka Olczak // Wychowanie w Przedszkolu. – 2007, nr 11, s. 9-13
  87. Zdolności a uzdolnienie / Ryszarda Ewa Bernacka // Wychowawca. – 2006, nr 1, s. 5-9
  88. Zdolności matematyczne w dzieci – czym są i jak je rozwijać ? / Irena Pufal – Struzik // Nauczanie Początkowe. – 2004/2005, nr 4, s. 7-12
  89. Zdolność a uzdolnienie / Ryszarda Ewa Biernacka // Wychowawca. – 2006, nr 1, s. 5-9
  90. Zdolny uczeń / Dorota Zaworska – Nikoniuk // Edukacja i Dialog. – 1997, nr 10, s. 38-45
  91. Zdolny, ale leniwy / Beata Biernacka // Edukacja i Dialog. – 2003, nr 10, s. 40-4

opracowała : Halina Świtlicka

Wrzesień 2017
poniedziałek wtorek środa czwartek piątek sobota niedziela
28 sierpnia 2017 29 sierpnia 2017 30 sierpnia 2017 31 sierpnia 2017 1 września 2017 2 września 2017 3 września 2017
4 września 2017 5 września 2017 6 września 2017 7 września 2017 8 września 2017 9 września 2017 10 września 2017
11 września 2017 12 września 2017 13 września 2017

Kategoria: W BiblioteceProcedura wszystkich stopni awansu zawodowego nauczycieli.

Procedura wszystkich stopni awansu zawodowego nauczycieli.
14 września 2017 15 września 2017 16 września 2017 17 września 2017
18 września 2017 19 września 2017 20 września 2017 21 września 2017 22 września 2017 23 września 2017 24 września 2017
25 września 2017

Kategoria: W BiblioteceSugestywny przekaz myśli: chmura wyrazów – wyrazy w chmurze: warsztaty dla nauczycieli

Sugestywny przekaz myśli: chmura wyrazów – wyrazy w chmurze: warsztaty dla nauczycieli
26 września 2017 27 września 2017 28 września 2017 29 września 2017 30 września 2017 1 października 2017
Ibuk
Zapraszamy do wirtualnej czytelni
Ibuk
Artyści
ziemi olkuskiej
PBW
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie