Uczeń zdolny

Zestawienie bibliograficzne  w wyborze za lata 1997 – 2010

KSIĄŻKI

  1. Konstelacje zdolności. Typy inteligencji a kreatywność / Maciej Karwowski. – Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2005. – 286s. Sygn. 36 264
  2. Osiągnięcia uczniów zdolnych / Andrzej E. Sękowski. – Lublin : TN KUL, cop. 2000. – 242 s. ; 24 cm. – (Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 57). – Streszcz. ang. – Bibliogr. s. 221-240. Sygn. 35126
  3. Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych / Eugeniusz Piotrowski // W : Pedagogika specjalna / pod red. Władysława Dykcika. – Poznań : Uniwersytet Adama Mickiewicza, 1998. – S. 289-307 Sygn. 34 456, 34 457, 34 629, 35 065
  4. Podstawy psychologii / pod red. Władysławy Pileckiej i in. – Kraków : Akademia Pedagogiczna, 1998. – s. 348-376 : Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju.  Sygn. 34 374, 34 450, 35265 Cz
  5. Psychologia zdolności: współczesne kierunki badań / red. nauk. Andrzej E. Sękowski. – Warszawa: PWN, 2005.- 200s Sygn. Cz.
  6. Uczeń zdolny: jak go rozpoznać i jak z nim pracować / Wiesława Limont. – Gdańsk: GWP, 2005. – 317s. Sygn. Cz.
  7. Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej / Zofia Sękowska. – Warszawa : Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 1998. – S. 354-366 : Kształcenie specjalne dzieci wybitnie zdolnych. Sygn. 34 379, 34380 Cz
  8. Wspieranie elementarnych zdolności twórczych uczniów / Władysław Puślecki. – Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 1999. – 207 s. Sygn. 34 607, 34 707
  9. Wspieranie rozwoju zdolności uczniów w edukacji wczesnoszkolnej. Teoria i praktyka / pod red. Ireny Stańczak. – Kielce: Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2008. – 71s. Sygn. Cz
  10. Wybitne zdolności ogólne / Joanna Kossewska : // W: Podstawy psychologii : podręcznik dla studentów kierunków nauczycielskich / pod red. Władysławy Pileckiej, Grażyny Rudkowskiej i Leszka Wrony. – Wyd. 2 por. i posz. – Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej , 2004. – S. 302-309. Sygn. 34 374, 34 450,
    35265 Cz
  11. Wybrane zagadnienia edukacji uczniów zdolnych. T. 1, Zdolności i stymulowanie ich rozwoju / pod. red. nauk. Wiesławy Limont i Joanny Cieślikowskiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2005. – 359 s. : il. ; 24 cm. – Materiały konferencyjne. – Bibliogr. przy pracach.
    Sygn. 35 229
  12. Wybrane zagadnienia edukacji uczniów zdolnych. T. 2, Uczeń, nauczyciel, edukacja / pod. red. nauk. Wiesławy Limont i Joanny Cieślikowskiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2005. – 392 s. ; 24 cm. – Materiały z III Ogólnopolskiej Konferencji pt. „Kształcenie ucznia zdolnego – konieczność czy wybór”, 15-16 października 2004, Toruń. – Bibliogr. przy niektórych pracach.  Sygn. 35 230
  13. Zdolny uczeń. Metody planowania samodzielnej nauki / B.J. Zimmerman: S. Bonner: R. Kovach. – Gdańsk: GWP, 2008. – 127s. Sygn. 36 082
  14. Zjawiska niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych : rozpoznawanie i przeciwdziałanie / Beata Dyrda. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2007. – 98, [2] s. : il. ; 24 cm. – Bibliogr. s. 93-98.  Sygn. 35 680

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

  1. Charakterystyka ucznia zdolnego / Beata Kuczyńska // Edukacja i Dialog. – 2004, nr 2, s. 56-57
  2. Co słychać u zdolnych / Zajdel Krzysztof // Edukacja i Dialog. – 2001, nr 9/10, s. 59-61
  3. Czy mamy system opieki dla uczniów wybitnie uzdolnionych / Janusz Abramczyk ? // Nowa Szkoła. – 2003, nr 5, s. 18-22
  4. Dlaczego geniusze mają słabe stopnie? / Magdalena Marzec // Psychologia w Szkole, – 2008, nr 3, s. 101-110
  5. Dlaczego należy pomagać najlepszym uczniom ? / Piotr Jarząbek // Edukacja i Dialog. – 2001, nr 1, s. 35-40
  6. Dostrzegajmy zdolności / Malec Maria // Język Polski w Gimnazjum. – 2001/2002, nr 3, s. 97-101 Dysleksja u dzieci uzdolnionych muzycznie / Katarzyna Lipińska // Szkoła Specjalna. – 2008, nr 2, s. 100-106
  7. Dzieci wybitnie inteligentne nie mają szansy na rozwój / Łuczak Agnieszka // Edukacja i Dialog. – 2007, nr 8, s. 22-23
  8. Dzieci zdolne są w każdej klasie – aktywizująca rola dialogu / Beata Korus // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 59-71
  9. Dzieci zdolne wymagają troski / Anna Chaber – Dądala // Edukacja i Dialog. – 2004, nr 9, s. 26-30
  10. Edukacja ucznia zdolnego / Magdalena Dobrzańska // Edukacja i Dialog. – 2006, nr 2, s. 51-55
  11. Gdy uczeń zdolny słabo się uczy / Beata Dyrda // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 2, s. 68-74
  12. Gimnazjum twórczości / Jarosław Michalski // Nowa Szkoła. – 2004, nr 8, s. 33-35
  13. Hodowla olimpijczyków / Andrzej Nikorycki // Nowa Szkoła. – 1997, nr 3, s. 12-14
  14. Inwestycja w uczniowskie talenty / Klemens Stróżyński // Nowa Szkoła. – 2008, nr 6, s. 14-18
  15. Jak pomóc dziecku być dobrym uczniem? / Szczekocka-Augustyn Aleksandra // Edukacja i Dialog. – 2006 , nr 6 , s. 8-12
  16. Jak stymulować zdolności „Myślenia pytającego” uczniów? / Szmidt Krzysztof J. // Życie Szkoły. – 2004, nr 7, s. 17-22
  17. Jak uczyć zdolnych i utalentowanych uczniów / Iva Pychowa // Języki Obce w Szkole. – 1997, nr 4, s. 295-300
  18. Jak współpracujemy z uczniami zdolnymi w procesie edukacji chemicznej ? / Danuta Jankisz, Juliusz Jankisz // Chemia w Szkole. – 2001, nr 1, s. 8-12
  19. Kapitał to ludzie / Paweł Kozłowski // Nowa Szkoła. – 2001, nr 2, s. 42-43
  20. Kiedy uczeń zdolny słabo się uczy / Beata Dyrda // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 4, s. 46-55
  21. Koło matematyczne na miarę XXI wieku czyli e-learning w pracy z uczniem uzdolnionym matematycznie / Grażyna Polasiak // Wszystko dla Szkoły. – 2010, nr 5, s. 21
  22. Kształcenie ucznia zdolnego – konieczność czy wybór? : [materiały z konferencji] /   Krajewska Anna, Kwiatkowska-Góralczyk Małgorzata // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2005, nr 3, s. 60-64
  23. Uczeń zdolny w bibliotece / Kulej-Kwaśniewska Jolanta : // Biblioteka w Szkole. – 2004, nr 5, s. 5
  24. Sztuka kształtuje umiejętności i charakter / Kuras Bożena // Edukacja i Dialog. – 2005, nr 5, s. 58-60
  25. Kształtowanie i rozwijanie u uczniów zdolności plastycznych oraz zainteresowania sztuką. Cz. 1-2 / Haberka Jolanta //  Wychowanie Techniczne w Szkole. – 2004, nr 3, s. 40-42 ; nr 4, s. 41-43
  26. Lepszy uczeń…..bardziej lubiany ? / Marzena Oterman // Życie Szkoły. – 2003, nr 6, s. 371-  374
  27. Możliwości stymulowania rozwoju poznawczego uczniów zdolnych w klasach I-III / Irena Stańczak // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 7-13
  28. Nie przegap uzdolnień / Ryszarda Ewa Bernacka //  Psychologia w Szkole. – 2009, nr 1, s. 99-108
  29. Niepowodzenia szkolne uczniów zdolnych – jak na problem powinni spojrzeć wychowawcy / Joanna Cieślikowska // Wychowanie na co Dzień. – 2003, nr 7/8, s. 27-30
  30. O dzieciach zdolnych / Halina Winnicka // Problemy Opiekuńczo – Wychowawcze. – 1997, nr 1, s. 15-17
  31. Od nieświadomej niekompetencji do nieświadomej kompetencji / Taraszkiewicz Małgorzata // Psychologia w Szkole. – 2006, nr 4, s. 35-38
  32. O indywidualnej pracy z uczniem / Anna Pławecka // Języki Obce w Szkole. – 2006, nr 5, s. 144-150
  33. O niektórych mitach na temat uczniów zdolnych / Maria Ledzińska // Psychologia w Szkole. – 2008, nr 4, s. 39-46
  34. O specyfice pracy z uczniem zdolnym / Anna Winiarczyk // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 14-20
  35. Po czym poznać dziecko zdolne / Elżbieta Zyzik, Wanda Drelowska // Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 3, s. 36-40
  36. Pokarało mnie geniuszem… / Magdalena Marzec // Psychologia w Szkole. – 2008, nr 2, s. 67-79
  37. Pomagamy uzdolnionym dzieciom wiejskim / Anna Kurasz // Nowa Szkoła. – 2006, nr 4, s. 46-48
  38. Pomoc pedagogiczno-psychologiczna dla dzieci zdolnych / Teresa Giza // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 86-90
  39. Pomóc zdolnemu / Hłobił Agnieszka // Życie Szkoły.- 2006 nr 2, s.44-46
  40. Potrzeba troski o ucznia zdolnego / Urszula Raś // Szkoła Zawodowa. – 1999, nr 4, s. 28-32
  41. Pozycja ucznia zdolnego w szkole / Paweł Pindera, Karolina Tomczyk // Życie Szkoły. – 2010, nr 2, s. 18-20
  42. Praca z dzieckiem zdolnym / Gertruda Zając // Życie Szkoły. – 2008, nr 2, s. 45-49
  43. Praca z dzieckiem zdolnym w świetle praktyki nauczycielskiej / Monika Wieczorek // Nowa Szkoła. – 2009, nr 6, s. 36-41
  44. Praca z uczniami zdolnymi w amerykańskiej szkole / Magdalena Szmyd – Skórczewska // Edukacja i Dialog. – 2003, nr 9, s. 67-72
  45. Praca z uczniem zdolnym / Anna Piecha // Edukacja i Dialog. – 2005, nr 3, s. 27-30
  46. Praca z uczniem zdolnym / Daniela Maj // Geografia w Szkole. – 2009, nr 2, s. 48-51
  47. Praca z uczniem zdolnym / Irena Lewicka, Kazimierz Olejniczak // Wychowawca. – 2006, nr 1, s. 14-15
  48. Praca z uczniem zdolnym : zestawienie bibliograficzne / Agata Śliwicka, Jolanta Świątek-Gruszka // Wszystko dla Szkoły. – 2009, nr 1, s. 22-23
  49. Praca z uczniem zdolnym w „Kole Miłośników Poezji” (program autorski) / Beata Prościak // Język Polski w Liceum. – 2004/2005, nr 3, s. 98-108
  50. Przedszkole a wszechstronny rozwój dzieci zdolnych / Falkiewicz-Szult Małgorzata // Wychowanie na co Dzień.
    – 2007, nr 3, s. 3-8 Rozwój zdolności przez zabawę / Grzegorczyk Małgorzata // Edukacja i Dialog.- 2004, nr 10, s. 39-42
  51. Rozwijanie zdolności ogólnych i zainteresowań uczniów klas początkowych / Alicja Górecka // Nauczanie Początkowe. – 2000/2001, z. 1, s. 69-84
  52. Selekcjonować czy nie ? / Ewa Mazierska // Nowa Szkoła. – 1997, nr 2, s. 36-38
  53. Sprawność, uzdolnienia ruchowe, talent ……. / Adam Królak // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2007, nr 1, dod. Biblioteczka Monograficzna, s. (2) –(13)
  54. Standardy kształcenia uczniów zdolnych / Jerzy Janowicz // Matematyka. – 2005, nr 1, s. 19-25
  55. Stymulowanie rozwoju ucznia zdolnego w klasach I-III : (bibliografia w wyborze) / Anna Łojek // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 101-104
  56. Stymulowanie zdolności twórczych i werbalnych uczniów / Miedzińska Grażyna // Języki Obce w Szkole. – 2002, nr 1, s. 26-29
  57. Sytuacja dzieci uzdolnionych w grupie przedszkolnej / Teresa Giza // Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 3, s. 28-31
  58. Szansa dla zdolnych / Renata Filipowicz // Życie Szkoły. – 2001, nr 5, s. 314-316
  59. Szanse i zagrożenia dla rozwoju uczniów zdolnych / Joanna Sosnowska // Edukacja i Dialog. –2001, nr 9/10, 61-65
  60. Szczególne uzdolnienia : zarys problematyki / Maria Witkoś // Życie Szkoły. – 2001, nr 6, s.329-332
  61. Szkoła gubi diamenty / Janina Uszyńska-Jarmoc // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 1, s. 61-69
  62. Szkoła nie dla Ikarów / Ryszarda Ewa Bernacka // Psychologia w Szkole. – 2006, nr 4, s. 81-87
  63. Szlifowanie diamentu / Dagmara Ejdys // Edukacja i Dialog. – 2006, nr 2, s. 56-59
  64. Szybciej, więcej i twórczo… / Ryszarda Ewa Bernacka //  Psychologia w Szkole. – 2009, nr 4, s. 113-122
  65. Szybciej, więcej, na wyższym poziomie / Ewa Kozak // Edukacja i Dialog. – 2004, nr 9, s. 31-37
  66. Trzeba pomóc zdolnym i uzdolnionym! / Ryszarda Ewa Bernacka // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 2, s. 107-115
  67. Uczeń wybitnie zdolny / Maria Witkoś // Wychowawca. – 2006, nr 1, s. 18-20
  68. Uczeń zaciekawiony światem / Prusko Ludmiła // Wychowawca. – 2006, nr 1, s. 12-13
  69. Uczeń zdolny – dobrodziejstwo czy problem ? / Beata Krzywda // Edukacja i Dialog. – 2004, nr 2, s. 51-55
  70. Uczeń zdolny : zestawienia bibliograficzne w wyborze / Joanna Paszek, Krystyna Paszek // Nowa Szkoła. – 1998, nr 2, s. 57-59
  71. Uczeń zdolny i jego potrzeby czytelnicze (klasa humanistyczna). Analiza i opis przypadku problemu edukacyjnego w bibliotece szkolnej / Grażyna Szpulak // Biblioteka w Szkole.-  2002, nr 5, s. 13
  72. Uczeń zdolny jest ciekawy świata, pyta i myśli krytycznie / Anna Bula // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 33-39
  73. Uczeń zdolny w klasach I-III / Krystyna Bieluga // Życie Szkoły. – 1997, nr 6, s. 340-346
  74. Uczeń zdolny w szkole / Aleksandra Tokarz // Nowa Szkoła. – 2004, nr 2, s. 4-13
  75. Uczeń zdolny w szkole / Ewa Kosińska // Wychowawca. – 1997, nr 6, s. 32-33
  76. Uczeń zdolny w szkole / Justyna Dobrołowicz // Psychologia w Szkole. – 2004, nr 3, s. 95-105
  77. Uczeń zdolny… niespecjalnej troski / Magdalena Marzec // Psychologia w Szkole. – 2008, nr 1, s. 45-54
  78. Uczniowie uzdolnieni / Jolanta Sporniak // Życie Szkoły. – 2003, nr 4, s. 202-205
  79. Uczniowie zdolni / Józef Winiarski // Wychowawca. – 1999, nr 2, s. 31
  80. Uzdolnienia twórcze i ich rozpoznawanie / Krystyna Bieluga // Życie Szkoły. – 2001, nr 3, s. 136-142
  81. W sytuacji genialnego Golemana / Joanna Schmidt // Edukacja i Dialog. – 2006, nr 6, s. 22-25
  82. Wpływ nauczycieli na rozwój ucznia zdolnego w klasach I-III / Lidia Pawelec // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 27-32
  83. Wszystko w jednym, czyli jak pracować w ICIM z młodzieżą uzdolnioną / Anna Tomczyk-Churska // Biblioteka w Szkole. – 2009, nr 5, dodatek „Biblioteka Centrum Informacji” nr 2, s. 12-14
  84. Wzmożona pobudliwość uczniów zdolnych / Wiesława Limont // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 4, s. 37-44
  85. Zagospodarować talenty / Jarosław Kordziński // Edukacja i Dialog. – 1997, nr 10, s. 34-37
  86. Zdolne dziecko / Agnieszka Olczak // Wychowanie w Przedszkolu. – 2007, nr 11, s. 9-13
  87. Zdolności a uzdolnienie / Ryszarda Ewa Bernacka // Wychowawca. – 2006, nr 1, s. 5-9
  88. Zdolności matematyczne w dzieci – czym są i jak je rozwijać ? / Irena Pufal – Struzik // Nauczanie Początkowe. – 2004/2005, nr 4, s. 7-12
  89. Zdolność a uzdolnienie / Ryszarda Ewa Biernacka // Wychowawca. – 2006, nr 1, s. 5-9
  90. Zdolny uczeń / Dorota Zaworska – Nikoniuk // Edukacja i Dialog. – 1997, nr 10, s. 38-45
  91. Zdolny, ale leniwy / Beata Biernacka // Edukacja i Dialog. – 2003, nr 10, s. 40-4

opracowała : Halina Świtlicka

Listopad 2017
poniedziałek wtorek środa czwartek piątek sobota niedziela
30 października 2017 31 października 2017 1 listopada 2017 2 listopada 2017 3 listopada 2017 4 listopada 2017 5 listopada 2017
6 listopada 2017

Kategoria: W BiblioteceSieć współpracy i samokształcenia: Jak pracować z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych? Grupa 1

Sieć współpracy i samokształcenia: Jak pracować z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych? Grupa 1
7 listopada 2017

Kategoria: W BiblioteceSieć współpracy i samokształcenia: Wizerunek – jak legalnie publikować?

Sieć współpracy i samokształcenia: Wizerunek – jak legalnie publikować?
8 listopada 2017 9 listopada 2017 10 listopada 2017 11 listopada 2017 12 listopada 2017
13 listopada 2017

Kategoria: W BiblioteceSieć współpracy i samokształcenia: Jak pracować z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych? Grupa 2

Sieć współpracy i samokształcenia: Jak pracować z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych? Grupa 2
14 listopada 2017 15 listopada 2017 16 listopada 2017

Kategoria: Poza BibliotekąKamishibai - podróż w krainę dziecięcej literatury.

Kamishibai - podróż w krainę dziecięcej literatury.

Kategoria: W BiblioteceSieć współpracy i samokształcenia: Jak bezpiecznie korzystać z Internetu.

Sieć współpracy i samokształcenia: Jak bezpiecznie korzystać z Internetu.
17 listopada 2017

Kategoria: Poza BibliotekąKamishibai - podróż w krainę dziecięcej literatury.

Kamishibai - podróż w krainę dziecięcej literatury.
18 listopada 2017 19 listopada 2017
20 listopada 2017

Kategoria: W BibliotecePrezi: nowe narzędzie – nowe możliwości

Prezi: nowe narzędzie – nowe możliwości
21 listopada 2017 22 listopada 2017

Kategoria: W Bibliotece„Nigdy nie jest za póżno, aby odnaleźć w sobie pasję”- spotkanie autorskie Misi Bik z młodzieżą.

„Nigdy nie jest za póżno, aby odnaleźć w sobie pasję”- spotkanie autorskie Misi Bik z młodzieżą.

Kategoria: W BiblioteceWstążkowe kreacje - warsztaty tworzenia ozdób świątecznych.

Wstążkowe kreacje - warsztaty tworzenia ozdób świątecznych.
23 listopada 2017 24 listopada 2017 25 listopada 2017 26 listopada 2017
27 listopada 2017 28 listopada 2017 29 listopada 2017 30 listopada 2017 1 grudnia 2017 2 grudnia 2017 3 grudnia 2017
Ibuk
Zapraszamy do wirtualnej czytelni
Ibuk
Artyści
ziemi olkuskiej
PBW
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie