Wspomaganie twórczości i uzdolnień

Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2008 – 2010

ARTYKUŁY Z CZASOPISM:

  1. Ciekawość – pierwszy stopień do twórczości / Krzysztof J. Szmidt // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 1, s. 67 – 77
  2. Czy szkoła to dobre miejsce na kreatywność? / Agata Baj // Życie Szkoły. – 2010, nr 2, s. 27 – 31
  3. Dzieci zdolne są w każdej klasie – aktywizują rola dialogu / Beata Korus / Nauczanie Początkowe. – 2009/ 2010, nr 3, s. 59 – 71
  4. Dziecko zdolne / Paulina Białobrzeska // Życie Szkoły. – 2010, nr 2, s. 21 – 26
  5. Gdy uczeń zdolny słabo się uczy / Beata Dyrda // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 2, s. 68 – 74
  6. Gdy z uczniem „ coś” się dzieje / Monika Kowalska – Wojtasik // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 1, s. 98 – 105
  7. Humor a twórczość, czyli dlaczego należy cenić uczniowskie poczucie humoru / Jolanta Bonar // Nauczanie Początkowe. – 2008/2009, nr 2, s. 37 – 42
  8. Jak ocenić twórczość uczniów w szkole / Krzysztof T. Piotrowski // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 2, s. 27 – 34
  9. Jak wykorzystać cegłę – o pomiarze twórczości / Krzysztof T. Piotrowski // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 4, s. 105 – 112
  10. Kreatywny, czyli niegrzeczny? / Maciej Karwowski // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 1, s. 70 – 77
  11. Kreatywny nauczyciel – pozwólmy sobie na twórcze szaleństwo! / Monika Just // Życie Szkoły. – 2010, nr 8, s. 43 – 48
  12. MacGyver i Bill Gatek w szkolnej ławce / K.J. Szmidt; J. Białek // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 4, s. 16 – 25
  13. Możliwości stymulowania rozwoju poznawczego uczniów zdolnych w klasach I – III / Irena Stańczak // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 7 -13
  14. Myślenie dziecka / Aleksandra Ważniak // Życie Szkoły. – 2010, nr 6, s. 14 – 19
  15. Nie przegap uzdolnień / Ryszarda E. Bernacka // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 1, s. 99 – 108
  16. Oa specyfice pracy z uczniem zdolnym / Anna Winiarczyk // Nauczanie Początkowe.- 2009/2010, nr 3, s. 14 – 20
  17. Oblicza uczniowskiej kreatywności / Maciej Karwowski // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 4, s. 5 – 15
  18. Ocena nauczycieli w zakresie rozwijania postaw twórczych w opinii uczniów gimnazjum: wyniki badań własnych / Barbara Dobrowolska // Wychowanie na co Dzień. – 2009, nr 6, s. 11 – 15
  19. Odyseja umysłu / Aleksandra Sommereld // Życie Szkoły. – 2010, nr 2, s. 32 – 39
  20. Pobudzenie aktywności twórczej / Renata Uzarska – Bielawska // Życie Szkoły. – 2009, nr 8, s. 40 – 45
  21. Pogoda na twórczość w szkole / Maciej Karwowski // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 3, s. 98 – 103
  22. Praca z dzieckiem zdolnym w świetle praktyki nauczycielskiej / Monika Wieczorek // Nowa Szkoła. – 2009, nr 6, s. 36 – 41
  23. Radość tworzenia / Krzysztof Gierszal // Język Polski w Gimnazjum. – 209/2010, nr 3, s. 81 – 89
  24. Specjalne potrzeby edukacyjne do kwadratu, czyli o poszukiwaniu zdolności twórczych uczniów z dysleksją / Aneta Jałowiecka // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 49 – 58
  25. Stymulowanie twórczej aktywności dziecka / Beata Rechnio – Kołodziej // Wszystko dla Szkoły. – 2009, nr 1, s. 17 – 19
  26. Szkolna Liga Twórczości / Dorota Kulesza // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 4, s. 123 – 132
  27. Szkolny system wspierania zdolności i talentów / Julian P. Sawiński // Wszystko dla Szkoły. – 2008, nr 2, s. 21 – 22
  28. Szybciej, więcej i twórczo …/ Ryszarda E. Bernacka // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 4, s. 113 – 122
  29. Techniki twórczego myślenia: konspekt zajęć dla uczniów gimnazjum, liceum oraz nauczycieli / Beata Wożniak // Wychowawca. – 2009, nr 2, s. 29
  30. To kreatywność – nie wygłupy / Krzysztof T. Piotrowski // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 3, s. 91 – 97
  31. Trzeba pomóc zdolnym i uzdolnionym! / Ryszarda E. Bernacka // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 2, s. 107 – 115
  32. Twórca w świecie techniki / Maria Ledzińska // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 4, s. 28 – 36
  33. Twórcze fantasmagorie czyli o wspieraniu uczniowskich uzdolnień / Beata Rechnio – Kołodziej // Wszystko dla Szkoły. – 2009, nr 10, s. 17 – 20
  34. Twórczość  i różnorodność kulturowa / Maria Wróż – Pruszewicz // Polonistyka. – 2009, nr 1, s. 43 – 48
  35. Uczeń idealny a uczeń twórczy w percepcji nauczycieli wczesnej edukacji / Jolanta Bonar // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 21 – 26
  36. Wpływ nauczycieli na rozwój ucznia zdolnego w klasach I – III / Lidia Pawelec // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 27 – 32
  37. Zdolności twórcze dzieci i ich rozwijanie w zabawach po angielsku / Agnieszka Szplit // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 72 – 79
  38. Zdolności twórcze uczniów – jak je wspierać ? / Beata Rechnio – Kołodziej // Wszystko dla Szkoły. – 2009, nr 1, s. 13 – 15

opracowała: mgr Jadwiga Kocjan

Październik 2018
poniedziałek wtorek środa czwartek piątek sobota niedziela
1 października 2018 2 października 2018 3 października 2018 4 października 2018

Kategoria: W BiblioteceSieć współpracy i samokształcenia: Jak uczyć kreatywnego myślenia?

Sieć współpracy i samokształcenia: Jak uczyć kreatywnego myślenia?
5 października 2018 6 października 2018 7 października 2018
8 października 2018 9 października 2018 10 października 2018 11 października 2018 12 października 2018 13 października 2018 14 października 2018
15 października 2018 16 października 2018 17 października 2018 18 października 2018 19 października 2018 20 października 2018 21 października 2018
22 października 2018 23 października 2018 24 października 2018 25 października 2018 26 października 2018 27 października 2018 28 października 2018
29 października 2018 30 października 2018 31 października 2018 1 listopada 2018 2 listopada 2018 3 listopada 2018 4 listopada 2018
Ibuk
Zapraszamy do wirtualnej czytelni
Ibuk
Artyści
ziemi olkuskiej
PBW
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie