Wspomaganie twórczości i uzdolnień

Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2008 – 2010

ARTYKUŁY Z CZASOPISM:

  1. Ciekawość – pierwszy stopień do twórczości / Krzysztof J. Szmidt // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 1, s. 67 – 77
  2. Czy szkoła to dobre miejsce na kreatywność? / Agata Baj // Życie Szkoły. – 2010, nr 2, s. 27 – 31
  3. Dzieci zdolne są w każdej klasie – aktywizują rola dialogu / Beata Korus / Nauczanie Początkowe. – 2009/ 2010, nr 3, s. 59 – 71
  4. Dziecko zdolne / Paulina Białobrzeska // Życie Szkoły. – 2010, nr 2, s. 21 – 26
  5. Gdy uczeń zdolny słabo się uczy / Beata Dyrda // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 2, s. 68 – 74
  6. Gdy z uczniem „ coś” się dzieje / Monika Kowalska – Wojtasik // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 1, s. 98 – 105
  7. Humor a twórczość, czyli dlaczego należy cenić uczniowskie poczucie humoru / Jolanta Bonar // Nauczanie Początkowe. – 2008/2009, nr 2, s. 37 – 42
  8. Jak ocenić twórczość uczniów w szkole / Krzysztof T. Piotrowski // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 2, s. 27 – 34
  9. Jak wykorzystać cegłę – o pomiarze twórczości / Krzysztof T. Piotrowski // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 4, s. 105 – 112
  10. Kreatywny, czyli niegrzeczny? / Maciej Karwowski // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 1, s. 70 – 77
  11. Kreatywny nauczyciel – pozwólmy sobie na twórcze szaleństwo! / Monika Just // Życie Szkoły. – 2010, nr 8, s. 43 – 48
  12. MacGyver i Bill Gatek w szkolnej ławce / K.J. Szmidt; J. Białek // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 4, s. 16 – 25
  13. Możliwości stymulowania rozwoju poznawczego uczniów zdolnych w klasach I – III / Irena Stańczak // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 7 -13
  14. Myślenie dziecka / Aleksandra Ważniak // Życie Szkoły. – 2010, nr 6, s. 14 – 19
  15. Nie przegap uzdolnień / Ryszarda E. Bernacka // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 1, s. 99 – 108
  16. Oa specyfice pracy z uczniem zdolnym / Anna Winiarczyk // Nauczanie Początkowe.- 2009/2010, nr 3, s. 14 – 20
  17. Oblicza uczniowskiej kreatywności / Maciej Karwowski // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 4, s. 5 – 15
  18. Ocena nauczycieli w zakresie rozwijania postaw twórczych w opinii uczniów gimnazjum: wyniki badań własnych / Barbara Dobrowolska // Wychowanie na co Dzień. – 2009, nr 6, s. 11 – 15
  19. Odyseja umysłu / Aleksandra Sommereld // Życie Szkoły. – 2010, nr 2, s. 32 – 39
  20. Pobudzenie aktywności twórczej / Renata Uzarska – Bielawska // Życie Szkoły. – 2009, nr 8, s. 40 – 45
  21. Pogoda na twórczość w szkole / Maciej Karwowski // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 3, s. 98 – 103
  22. Praca z dzieckiem zdolnym w świetle praktyki nauczycielskiej / Monika Wieczorek // Nowa Szkoła. – 2009, nr 6, s. 36 – 41
  23. Radość tworzenia / Krzysztof Gierszal // Język Polski w Gimnazjum. – 209/2010, nr 3, s. 81 – 89
  24. Specjalne potrzeby edukacyjne do kwadratu, czyli o poszukiwaniu zdolności twórczych uczniów z dysleksją / Aneta Jałowiecka // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 49 – 58
  25. Stymulowanie twórczej aktywności dziecka / Beata Rechnio – Kołodziej // Wszystko dla Szkoły. – 2009, nr 1, s. 17 – 19
  26. Szkolna Liga Twórczości / Dorota Kulesza // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 4, s. 123 – 132
  27. Szkolny system wspierania zdolności i talentów / Julian P. Sawiński // Wszystko dla Szkoły. – 2008, nr 2, s. 21 – 22
  28. Szybciej, więcej i twórczo …/ Ryszarda E. Bernacka // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 4, s. 113 – 122
  29. Techniki twórczego myślenia: konspekt zajęć dla uczniów gimnazjum, liceum oraz nauczycieli / Beata Wożniak // Wychowawca. – 2009, nr 2, s. 29
  30. To kreatywność – nie wygłupy / Krzysztof T. Piotrowski // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 3, s. 91 – 97
  31. Trzeba pomóc zdolnym i uzdolnionym! / Ryszarda E. Bernacka // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 2, s. 107 – 115
  32. Twórca w świecie techniki / Maria Ledzińska // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 4, s. 28 – 36
  33. Twórcze fantasmagorie czyli o wspieraniu uczniowskich uzdolnień / Beata Rechnio – Kołodziej // Wszystko dla Szkoły. – 2009, nr 10, s. 17 – 20
  34. Twórczość  i różnorodność kulturowa / Maria Wróż – Pruszewicz // Polonistyka. – 2009, nr 1, s. 43 – 48
  35. Uczeń idealny a uczeń twórczy w percepcji nauczycieli wczesnej edukacji / Jolanta Bonar // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 21 – 26
  36. Wpływ nauczycieli na rozwój ucznia zdolnego w klasach I – III / Lidia Pawelec // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 27 – 32
  37. Zdolności twórcze dzieci i ich rozwijanie w zabawach po angielsku / Agnieszka Szplit // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 72 – 79
  38. Zdolności twórcze uczniów – jak je wspierać ? / Beata Rechnio – Kołodziej // Wszystko dla Szkoły. – 2009, nr 1, s. 13 – 15

opracowała: mgr Jadwiga Kocjan

Styczeń 2019
poniedziałek wtorek środa czwartek piątek sobota niedziela
31 grudnia 2018 1 stycznia 2019 2 stycznia 2019 3 stycznia 2019 4 stycznia 2019 5 stycznia 2019 6 stycznia 2019
7 stycznia 2019 8 stycznia 2019 9 stycznia 2019 10 stycznia 2019 11 stycznia 2019

Kategoria: W BiblioteceJak twórczo i kreatywnie spędzić ferie?

Jak twórczo i kreatywnie spędzić ferie?
12 stycznia 2019 13 stycznia 2019
14 stycznia 2019 15 stycznia 2019 16 stycznia 2019 17 stycznia 2019 18 stycznia 2019 19 stycznia 2019 20 stycznia 2019
21 stycznia 2019 22 stycznia 2019 23 stycznia 2019 24 stycznia 2019 25 stycznia 2019 26 stycznia 2019 27 stycznia 2019
28 stycznia 2019 29 stycznia 2019 30 stycznia 2019 31 stycznia 2019 1 lutego 2019 2 lutego 2019 3 lutego 2019
Ibuk
Zapraszamy do wirtualnej czytelni
Ibuk
Artyści
ziemi olkuskiej
PBW
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie